MANSON!!!!

har sett den nya videon x antal gånger nu, ganska bra. Känns lite lågbudget dock. De fösta 4 min står han bara i ett fönster med en gardin och lyckas klämma fram tårar. Fint och se lite känslor ifrån honom som inte rimmar på ilska och hat. Låten fick dock en ny mening för mig, trodde det va en blödig kärlekssång men tydligen är den djupare än så.. till ytan tror man att låten handlar om att dom metaforiskt ska springa ifrån livet och bara leva och älska tsm där ingen kan hindra dem. Men inte då, han är argare än så. Låten är förmodligen till evan wood (inte bara för att skådespelaren i viden är extremt lik henne) men dom hade ett löfte till varandra "vi ska va tsm tills döden skiljer oss åt" och han håller ganska starkt vid det, för när hon vill lämna honom tar han deras löfte ganska hårt och vill typ döda henne! Så det är det han gör i musik videon. Man tror att "We're running to the edge of the world I don't know if the world will end today" betyder att dom tsm rymmer och inte vet hur framtiden ska bli men det han menar är att hans värld tog slut när hon lämnade honom och då ska hennes ta slut också. Ganska skönt att manson har fått lite självförtroende jag menar förut hade han (metaforiskt) dött ensam och låtit henne leva, nu har han blivit så stark att han inser att han ska fan leva och hon är den som förtjänar att dö. "See a new beginning rise behind the sun, We can´t never catch up to them as fast as we run" allt är försent och därför kommer dom tsm aldrig fram, älskar mig själv för att jag fattar låten!
musikvideon i sig är som sagt bra men ett tecken på mansons otroliga ego, inte en ända skymt av de andra bandmedlemmarna syns till, inte ens twiggy! Sen scenen när han dödar henne är otroligt like snuff filmen som visas i filmen 8mm film (som btw är en as bra film) lite små kul när jag har varit så inne i snuff films dom senaste veckorna! aja bajs bajs bajs nu ska jag sova tror jag, måste orka upp imorgon och gå till skolan!!!

btw så är manson sååå otroligt snygg i videon!!!!!!!!
ni som känner för att kolla på videon kan se den på marilynmanson.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0