jag ville bara vara hjälpsam.

På väg upp till ica "idag" (igår?) så frågade en muslimsk tjej med barnvagn mig om jag bodde i närheten och visste vart dagiset låg, självklart hade jag ingen aning men ville så desperat vara snäll och hjälpsam att jag började babbla upp en massa påhittad skit om vart det låg. Ibland borde jag bara skita i att försöka göra goda gärningar för i slutändan så gör jag nog mer skada än nytta, denna gång i alla fall en onödigt lång promenad.
Ironisk nog nu när jag skriver detta kom jag på att dagiset hon letade efter inte låg längre än 50 meter ifrån den platsen våra liv korsades.

"Without evil there can be no good,
So it must be good to be evil sometimes"

Textrad som jag barnsligt försvara eller tröstar mig med när någon är arg eller skäller på mig. Oavsett om jag medvetet varit elak eller inte. Ovanstående händelse är ett exempel på en omedveten "elak"handling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0