Ha det Goth

Liten tanka ställare till att fashionister där ute. Jag har tänkt på detta ganska länge nu och blir lite irriterad när jag hör folk säga att manson är äcklig osv osv FINE tyck vad ni vill men klä er inte som honom då! Ni som säger att ni inte gillar marilyn manson kanske borde bränna era garderober nu, Ni klär er som honom bara det att han va upp till 20 år före er.

Svarta kläder och röda läppar kan lika gärna beskriva marilyn manson Antichristen själv eller en modebloggande fjortis. Antichrist är de kristnas syn på jordens undergång ser lite annurluna ut i mina ögon. För mig är undergången nära. Jag är rädd för att modebloggande fjortisar är på väg att ta övervärlden. Rädda sig den som bäst kan.

vill till lägga att jag själv ofta har mörka kläder och rödbruna läppar men VILL inte definiera mig med fjortisar. Jag följer inte mode utan låter mig bara inspireras utav jordens undergång, Tolka det som ni vill.

föst har vi den klassiska randiga tröjan. Bilden på manson är ifrån 1998 och detta va inte fösta gången han vistades i en sådan.


nästa bild är ju en stor hit just nu KRANSPARANTA TYGER. Nått som manson började med redan så tidigt som 1990. Bilden är ifrån 1998. Notera att han även bär fjädrar och paljetter. Något som ofta åter kommer.


på denna bilden ser ni honom bära den transpranta spetsen. Spets transparent eller EJ är också nått han använder flitigt. Bilden är ifrån 1996.


Nått som verkligen definerar manson är ju alla miljontals olika former äv kängor han bär. Nått som ungefär varannan människa nu förtiden också använder. Bilden är ifrån mtv music awards 1996


PÄLS PÄLS PÄLS PÄLS, behöver jag säga mer? Bilderna på manson är ifrån 2007 och 1996.




överdrivet många och överdrivet stora ringar. Jag fattar inte grejen med modebloggare som har två likadana GIGANTISKA ringar på varsitt pekfinger sen 4 st lite random ringar till. Jag har svårt för ringar och tycker bara att ett fåtal människor klarar av att bära upp dem. Tex manson som ALLT bär ringar gärna stora och sådan och många utan dom innehåller droger. bilden är ifrån 1995


bland det värsta som finns just nu modemässigt. Dessa jävla läder leggins. Snyggt på vissa men många klarar inte av dem. Detta är något som är ytterst vanligt för mr.manson. Bilden är ifrån 1992


SÅÅÅ detta va bara några exempel kan komma på många fler men orkade inte göra bilder till dem.
En del klädesplagg är väldigt snygga men ingen bär upp dem lika bra som manson.
Ha det Goth!

Kommentarer
Postat av: maira

you really made your point! ;p

2010-01-20 @ 15:18:03
Postat av: hännä

jag är så trött på hela den här JÄVLA rock-chica kulturen. DÖ!!!!!!!!!!!

´

MEN jag tror seriöst inte dom bryr sig om att han burit sådana kläder. de kläder som är populära nu är ju inspirerade av 90talet som FAN, bara det att de "är tagna till en ny nivå" (lol) modeskapare kan säkert tittat på honom och andra liknande artister och blivit inspirerade av deras kläder. MEN det betyder inte att människorna som bär dom är det också.

dock är det jävligt irriterande att se små fitt-fjortisar springa runt i skjortor, docs, genomskinliga tröjor och hundratals halsband. GENOM DOM, och alla andra blir man lika mycket en i mängden som man var i sjuan. jag hatar mode och det skall jag göra för alltid! jag vill ha livsrum.



fast jag tror den här vidriga trenden går över lika fort som den kom! hoppas jag.

2010-01-20 @ 16:17:36
URL: http://scentless.blogg.se/
Postat av: Mickis

Du har verkligen rätt i det du säger,fast till tjejen över se det posetivt för nu finns det massa snygga plagg ute i butikern aoch man behöver inte leta runt som en galning.Sen är det ju bara att matcha dom på andra sätt så blir man "annorlunda" om nu nån ens kan räknas som dte nu för tiden.Sen så trender går fort ur och då är man ensam med dessa snygga kläder i gen :)

2010-01-20 @ 20:10:54
URL: http://ww.mObSCENE.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0