läs det här först, döda mig sen.

satt och kollade i en av mina pärmar hemma där mamma har sparat massa papper osv ifrån när jag va liten och stor. Saker som mina betyg i 9:an och teckningar jag ritat som liten. Men det roliga va alla dessa brev jag skrivit till mamma. Skratta så jag grät. Varje gång mamma och jag hade bråkat och jag ville säga förlåt eller ville bekänna nått så skrev jag brev till henne och la dom under hennes huvudkudde så hon skulle hitta dem.
Några exelpel på brev jag skrivit till mamma.


Läs det här först döda mig sen. cirkus 15 år (handlade om när jag hade tappat bort mammas och håkans  kamera, jag va full och nån jävel skrek att polisen kom så jag kutade som fan och tappade typ allt jag hade i min väska. Men jag ljög ihop nått helt annat i brevet)

Vad gör man? 10år (kände mig väl inte så omtyckt, läs själva. Förväntade mig antagligen nått skriftligt svar utav min mamma.)


jag ångrar mig. 8-9 (jag vet inte riktig vad detta brev handlar om och det är knappt läsbart, skriver ju så jävla fult men några rader kan jag tyda fram detta ur "jag är så ledsen för allt jag gjort. alltid när jag bakar i köket ångrar jag mig.." sen gick det över till att jag började skylla på malcolm och viktoria och hur mkt jag ångrade mig men aat mamma inte förstod någonting.)


2 9-10år ("det är som att det finns två cornelia" försökte förklara att en sida av mig va snäll och den andra dum och att jag inte riktigt kunde kontrolera den dumma cornelia ibland.)


Förlåt mamma och håkan
11-12år (vet inte vad gjort denna gång som jag kände att jag behövde säga förlåt för men nått va det i alla fall, denna gång va jag arg på victoria och lär tydlige dumma cornelia ta över.)


Här försökte jag dessutom illustrera min sorg och smärta inför mamma och håkan



detta är bara några exempel på alla 100tals brev och lappar jag skrivit till min mamma.
Dom flest handlar om att jag inte ville åka till pappa eller att jag ville säga förlåt men inte vågade prata med henne. Det är ju nästan lite sorgligt, finns en hel del där jag skriver att jag hatar mig själv osv.. möjligheten finns ju att jag trök extra på dem bitarna för att mamma skulle känna sympati för mig och inte va arg. Men ett brev jag skrivit till mammas som jag tycker är mest pinsamt är det brevet jag skrev till mamma om varför jag tyckte hon skulle ge mig en häst. Sen hade jag räknat ihop massa tabeller om hur mkt det skulle kosta i månaden att ha en häst, letat upp stallplatser och foder priser.. men jag fick ingen häst, dock fick ett gottskratt när jag lästa det såhär 6 år senare.
Annat som fanns i mappen va massa skol papper ifrån kuratorer. Kommer inte riktigt ihåg det själv men enligt alla papper så har jag alltid varit en dryg jävel i skolan. Stod att jag av glad och sprallig men okoncentrerad. Dom kallade mig ett "lust barn" Tydligen en unge som inte gillar att ta ansvar och bara vill göra sånt som dom tycker är kul, haha känns som att dom har träffat mig på pricken! Fast är lite värre nu,då gick jag ju i alla fall till skolan.


Efter att min favorit gosedjur simba låg i pappas bil när den blev stulen.(jag har hjälpt er tyda detta kryptiska språk så ni ska slippa få panikångest över alla stavfel "jag har gett mig av i världen för att leta efter simba, jag kommer tillbaka när jag hittat simba")


Min slutbetyg ifrån 9:an, jag va fan nöjd med dom! Om det bara kunde se lika bra ut nu som då..



jag som cirkus 11år


Hoppas detta har varit lika underhållande för er som för mig!
Fortsättning följer och då blir det gammal dagboks inlägg ifrån lunarstorm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0