varför kunde hon bara inte dö?

såg filmen Veronika Decides to Die. Det räckte med att jag såg omslaget för att övertyga mig om att filmen skulle vara dålig, tycker inte om sara michelle gellar som skådespelerska. Men när jag lästa baksidan tyckte jag den lät intressant så jag gav den en chans. Meeeen filmen va avar bortkastad tid. Förutsägbar som satan och händelselös. Hon har 5 dagar kvar att leva efter sitt självmordsförsök och hamnar på psykhem, sen förvandlas filmen till en typisk tjejfilm. Snygg tjej möter snygg kille, båda är oförstådda och mystiska, blir förälskade på en halv jävla mikrosekund, i en hastighet som närmast liknar haga mannen nivåer.
Filmen är cirka 2h och kan beskrivas ungefär såhär;

1. Han är mystisk men samtidigt cool och har inte pratat med någon på varken psykhemmet eller utanför på cirka 1 år.
2. Hon är den lite tillbaka dragna tjejen som ingen märker, hon är oförstådd
3. hon spanar på honom
4. han spanar på henne
upprepa steg 3 och 4 CIRKA 10 gånger..
5.hon får honom att äntligen prata (SÅÅÅ JÄVLA SJÄLVKLART) dom rymmer, får veta att hon egentligen inte alls va sjuk och kommer inte att dö och dom kan börja leva sitt liv tsm.


Det jag störde mig mest på va att så klart ska denna smyg-sexiga pojke som bara ser oskyldig ut hela tiden äntligen börja prata på bara 2 dagar efter att han träffat henne, när läkarna försökt få honom att prata i över 1år.
OCH SJÄLVKLART DOG HON INTE

med lite omskrivningar i manus och bättre skådisar så finns det potential till en bra film.
Veronika Decides to Die är ett klent försök till en djup och tänkvärd film. Jag blir inte det minsta berörd. I alla fall inte på det plan som filmen tänkt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0