jag kanske borde ha en keps istället?

det är hatten som har börjat bära mig.
sitter just nu och lyssnar på Choklit Factory (After School Special) med manson och äter lösvikts godis som smakar kyckling, varför det smakar kyckling är inte relevant och inte heller en härligt lång och fascinerande anekdot som jag tänker beskriva för er.
Inte bara godiset smakar annorlunda utan låten ger ifrån sig en smak utav nostalgi. Känner mig just nu som en gammal tant som sitter och funderar över sitt liv, men egentligen är jag bara en 17 årig soon to be 18 åring som känner ångest över att växa upp. Vill inte lämna landet ingenstans och sluta bete mig som peter pan. Finns en viss trygghet i att inte behöva ta ansvar och sköta sig själv.
Bitterljuv smak av kyckling och nostalgi känns farlig, kan liknas med att använda en tändare i mörkt rum för att försöka hitta läckan med bensin. Kan inte bestämma mig hur jag vill ha det och att pissa på lågan kommer inte släcka den.
Hatten är fylld med lite av varje och kanske dags att byta om nu innan den absorberar mig totalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0