död

Det här med dödsstraff, var ju inte direkt mening att dra igång världens diskussion men kan vara lärosikt för vissa..
Det är att allvarligt problem och att hävda saker utan att tänka igenom dem är farligt. Jag är rädd att vissa ungdomar inte tänker igenom sina åsikter innan dom blaffar ur sig saker på sina bloggar.

Om du är osäker på vad du tycker om dödsstraff svara då på dessa frågor.

Är det någon sin moralsikt rätt att döda en människa?
Inte? Coolt.

Svarade du ja?
Svara då på den här frågan,
Är det någonsin rätt att döda en människa annat än i krig och självförsvar?
Inte? Bra

Svarade du ja?
Håller du med det bibeln? En hand för en hand?
Tycker du att det är rätt att avrätta folk bara för att spara skattepengar? Och litar du på att staten bara avrättar dom skyldiga?


Om du svarade nej redan på första frågan eller andra är du på min sida. Enligt mig är det aldrig rätt att ta en människas liv, annat än i självförsvar.

Jag menar att accepterar du dödsstraff accepterar du också att det är rätt att döda en människa.
Mer behövs inte sägas, är det rätt att döda?

Sen måste ni också tänka på att vill ni leva i ett samhälle med dödsstraff så måste det också vara en person som begår mordet på den dömde, hade du själv velat vara den som var tvungen att döda någon? Du kanske är för dödsstraff men du vill inte smutsa ner dina egna händer. Det kallas hyckleri, tycker du att folk förtjänar att dö ska du själv också kunna genomföra mordet, klarar du det?

Kommentarer
Postat av: BejjbiBejjbison!

Ingen idé att du reklamerar din blogg i min blogg sådär :)

Kommer INTE godkänna kommentaren.

Och om du nu vill veta, JA! jag hade lätt kunnat sticka den där jävla spruten i armen på någon som hade förstört någons liv med flit, ja!

2012-01-09 @ 02:25:48
URL: http://www.Bejjbibejjbison.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0