problem

problem med öronen.. IGEN.. ajajajajajajaj hoppas det inte blir värre. I så fall får jag boka läkartid. Men är ej så förtjust i min läkare då han aldrig tar en seriöst till en början, han verkar alltid tro att man hypokondara när man berättar om sina symtom. Jag tänker beskriva lite kort följeloppet senast jag var där, så här sa han/gick det till.

"Nej jag tror absolut inte du har någon öroninflammation men jag kan titta"
(han närmar sig örat och ska precis börja kolla och säger..)
"jag kan nästan svära på att du inte har öron...."
(han tittar i örat)
"...oj, ja du har.. hela hörselgången. Du har öroninflammation i hela hörselgången"

TACK, JA JAG VET!!!!!!!!

Jag har levt med mina öron i 19år och känner skillnaden på vanligt lock, vätska och öroninflation.
Han litar aldrig på en och ändå varje gång jag varit där så visar det sig ändå att jag hade rätt.

Nu tror jag mig själv absolut inte vara bättre än en läkare men jag känner mina öron. Får öroninflammation cirka 2gånger varje år, och vätska bakom/framför trumhinnan i princip varje gång jag är förkyld. Och detta är de senaste åren, när jag var liten var det ännu värre och oftare. Till och med spräck trumhinnan som liten pga en öroninflammation. Då är man totalt döv på örat men bara i cirka en månad då den växer ihop igen av sig självt. Är ett riktigt öronbarn. Beror på att jag har trånga örongångar och fick inga rör när jag var liten. "rör är som det låter, rör som man operapar in i örat för att vidga gångarna så vätska lättare rinner tillbaka.

Alltid problem med mina öron, tack och lov har dom ändå vuxit till sig så pass mycket att jag kan flyga utan att öronen tar kol på mig.

OCH, min infernaliska tinnitus ska vi inte prata om då det är min största fobi.. blir nervös bara jag skriver ordet. Nej vi håller oss borta från det ämnet. Jag lever i värld där man kan intala sig själv att det man inte talar om inte heller existerar.

AJAJAAJA, nu har jag fått klaga lite. Ber till gud att örat i alla fall inte är värre när jag vaknar "i morgon".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0